euDIÁKOK Diákmunka     1137 Budapest, Katona József utca 15.
EN | DE
Diákmunka twister Diákmunka facebook Diákmunka g+ Diákmunka in Diákmunka rss

Sikersztorik, élménybeszámolók

Karrier a DHL-nél - Szabó Gábor

Jelen cikkünkben Szabó Gábor történetével ismerkedhettek meg, aki ma már a DHL Expressz Hungary Kft. személyes ügyfélszolgálati ügyintézője.

Szerk.:  - Mikor kezdtél el az EU-DIÁKOK Iskolaszövetkezetnél dolgozni?
Sz.G.: - Viszonylag későn, utolsó éves egyetemistaként ismerkedtem meg a diákmunka világával. Ezt megelőzően a családi gazdaságunkban dolgoztam egész fiatal koromtól kezdve. Ez nagy hasznomra volt a későbbi munkavállalás során, mert rutinszerűvé tett bennem egy olyan tulajdonosi szemléletet a munkavégzésben, amely csak a kifogástalan munkát tartotta  elfogadhatónak. A rám bízott feladatokat most is a sajátomként kezelem, és hasznát veszem ennek a felfogásnak, annak ellenére, hogy a munkahelyem világszerte 380.000 alkalmazottat foglalkoztat.

Szerk.: - Milyen munkákat végeztél a szövetkezeten keresztül?
Sz.G.: - Amikor beléptem az iskolaszövetkezetbe, nem voltam válogatós, kipróbáltam többféle feladatot. Volt bútor összeszerelés, raktári árumozgatás, leltározás, kasszázás. (Fiúknak nem ajánlom a ruhaboltok eladóterében végzendő feladatokat, személy szerint azt gondolom, hogy rendkívül nehéz benne megtalálni a motivációt. Gondoljunk arra, hogy barátnővel, vásárlóként sem épp egy joyride a butiklátogatás!)

Szerk.: - Miben látod előnyét annak, ha diákként jól teljesítesz egy cégnél?
Sz.G.: - Az előny kézzelfogható: állományban lévő alkalmazott lettem, magasabb fizetéssel, jobb feltételekkel. A munka kiszámíthatóságát nem sorolom ide, mert miután a tanulmányaim megengedték, a DHL számított rám napi 8 órában diákként is, de a fizetett szabadság nagy kényelmet, a betegállomány lehetősége pedig biztonságérzetet jelent. Persze nem utolsó szempont az sem, hogy a munkahelyi vezetőnktől diákként is kérhetünk ajánlólevelet a későbbi álláskeresésünk során, illetve ha ágazaton belül gondolkodik az ember, akkor a diákként szerzett tapasztalatot is akceptálják a cégek.

Szerk.: - Mikor vett át a DHL Expressz Kft. saját állományba, és mi volt ennek az menete (előzménye)?
Sz.G.: - Diákként szerencsére hamar rátaláltam a DHL-re, ahol már a kiválasztás       (4 körös rosta) rangot adott a feladatnak. Itt megtaláltam azt a munkakörnyezetet, amiben jól érzem magam. Tízévnyi családi gazdálkodás után nem gondoltam volna, hogy egy multiban ilyen kellemesen csalódom. A kollégák segítőkészségéről és a feladatokról is csak jókat tudok elmondani. Nagy könnyebbség volt, hogy az állandó munkavállalók is már kezdettől fogva igyekeztek közvetlen munkakapcsolatot kialakítani velünk, diákokkal.

Ez év február 27-én lettem a DHL Expressz Magyarország Kft. főállású alkalmazottja. A pozíció először belső álláshirdetésként került publikálásra, erre jelentkeztem. A kiválasztásom, egy informális megbeszéléssel kezdődött, az ügyfélszolgálat menedzserével. Itt tisztáztuk, hogy mi lesz a pontos feladat, illetve mik az elvárások; és hogy a munkakör a későbbiekben mennyire lesz összeegyeztethető az életvitelemmel, úgymint egyetemre járás, társadalmi szerepvállalás stb. Megnyugtató válaszokat kaptam, ezért rögtön írásban is beadtam a jelentkezésemet. A HR és az ügyfélszolgálat részvételével lezajlott egy angol nyelvű kompetenciainterjú, illetve röviden kitértünk a munkavállalásomat illető operatív kérdésekre is, de ezt már előzőleg megbeszéltem a főnökömmel. A pozitív döntést még aznap közölték, és azonnal el kellett kezdenem a feladataim megszervezésén dolgozni. Diákként egyedi feladatköröm volt az ügyfélszolgálaton belül. Épp a napi     8 órás kapacitásom miatt, olyasmit bíztak rám, amit heti 40 órában kell a cégnél végezni. Ezt a feladatot szét kellett osztani a többi diákmunkás között és betanítani őket, hogy átmenetileg elvégezzék, amíg újra talál egy olyan diákot a cég, akinek az egyetemi előmenetele engedi ezt a fajta munkarendet. Ezután elindulhatott az én betanulásom az új feladatkörben, immár DHL-es alkalmazottként.

Szerk.: - Mennyire vagy elégedett a jelenlegi munkaköröddel, milyen terveid vannak a cégnél?
Sz.G.: - Maximálisan elégedett vagyok, a munkám változatos feladatokat biztosít, megtalálom benne a motivációt. Azt mondhatom, hogy emberileg és a lehetőségekhez mérten anyagilag is megbecsülnek. A továbbiakról annyit, hogy egy újabb pozíció került cégen belül meghirdetésre, a főnökeim pedig észrevették a bennem lévő empátiát és a kommunikációs adottságaimat, ezért a jövőben az Express Centerben végzett munka mellett az ügyfélszolgálat tréneri pozíciója is az enyém lesz. Hogy milyen terveim vannak a cégnél? Nos, erre a kérdésre egy ekkora cég esetében nem lehet egyértelmű választ adni. Van a munkavállalóknak egy természetes fluktuációja, első körben legtöbbször belső álláshirdetésként jelennek meg a lehetőségek. Egyszerűen nyitva tartom a szemem, és ha valami olyasmi kerül kiírásra, amiben kihívást látok, akkor majd jelentkezem rá. Addig is igyekszem a jelenlegi pozíciómban a legjobb formámat hozni, hogy ha lehetőség adódik a cégen belül előrelépni, akkor engem válasszanak.

Szerk.: - Mit tanácsolnál a diákoknak, mit kell tenniük azért, hogy hasonlóan szerencsés helyzetbe kerülhessenek, mint te?
Sz.G.: - Egyetlen tanácsom van, ami a munkához való hozzáállást illeti: nem a főnökünknek dolgozunk, nem is egy láthatatlan milliárdosnak, aki a céget birtokolja, hanem magunknak. Ha ezzel a szemlélettel végezzük a feladatainkat, akkor képesek vagyunk kihozni önmagunkból a maximumot. Gyerekkorunkban mindnyájan űrhajósok, vadászpilóták, vagy autóversenyzők akartunk lenni. Nem mindenkinek adatik meg, hogy az álmát magvalósíthassa, de ha törekszünk rá, hogy a munkánkat a legnagyobb profizmussal végezzük, akkor majdnem mindegy mi is az, örömet fog okozni nekünk.  A jól végzett munka megelégedéssel és örömmel tölti el az embert.

Szabó Gábor - Customer service express center agent - DHL Express Hungary Ltd.

Szerk: - Kíváncsiak vagytok, hogyan vélekedik Gáborról jelenlegi felettese, a DHL Expressz Supervisora, Balogh Ádám? :) Íme:
B.Á.: - Gábor a különleges egyezetéseket végezte az ügyfélszolgálaton. Már az első időkben látszódott, hogy egy nagy szorgalmú, megbízható ember jött a csapatunkba. Amikor megüresedett a személyes ügyfélszolgálati ügyintéző pozíció, ő is jelentkezett, mi pedig örömmel felvettük állományba.

Balogh Ádám - Supervisor Customer Service Frontline and Express Centers -  DHL Express Hungary Ltd.

Cégcsoportunk tagjai

Bemutatkozik az euCSOPORT Munkaerő-kölcsönzés, munkaerő-közvetítés Weboldalkészítés, SEO Európai Uniós Foglalkoztatást Elősegítő Közhasznú Alapítvány Call-center Nyugdíjas Szövetkezet

Közösség

Kapcsolat

H-1137 Budapest, Katona József u. 15.

06 1 225 1533

ugyfelszolgalat@eucsoport.hu

Nyitva tartás

Személyesen Telefonon
H 10:00 - 17:00 10:00 - 17:00
K - P 09:00 - 17:00 09:00 - 17:00
Szo - Vas - - - - Zárva - - - -