euDIÁKOK Diákmunka     1137 Budapest, Katona József utca 15.
EN | DE
Diákmunka twister Diákmunka facebook Diákmunka g+ Diákmunka in Diákmunka rss

Sikersztorik, élménybeszámolók

Karrier a DHL-nél - Berkes Anna

Cikkünkben interjút olvashattok egyik volt diákunkkal, Berkes Annával és jelenlegi munkáltatójával, Balogh Ádámmal a DHL-től.

Cikkünkben interjút olvashattok egyik volt diákunkkal, Berkes Annával és jelenlegi munkáltatójával, Balogh Ádámmal a DHL-től.

Szerk.:  - Mióta dolgoztál az EU-DIÁKOK Iskolaszövetkezetnél?
B.A.: - 2009-ben kezdtem el a szövetkezetnél dolgozni. Érdekes, hogy mindjárt a legelső munkám a DHL-hez kapcsolódott, akkor a Bank Centerben található feladási pontba kerestek kisegítő diákot, azonnali kezdésre. Gyakorlatilag délelőtt bementem beiratkozni hozzátok, és délben már ott voltam a Bank Centerben. De a hosszú távú DHL-es munka még nem akkor kezdődött, ez csak 2-3 napig tartó munka volt, amíg nem érkezett meg az állandó ember.
Szerk.: - Milyen munkákat végeztél a szövetkezetünkön keresztül?
B.A.: - Adatrögzítős munkákat végeztem nálatok heti rendszerességgel, ahogy az órarendem engedte.
Szerk.: - Milyen tapasztalataid vannak a diákmunkát illetően?
B.A.: - Nagyon jó tapasztalataim voltak Veletek kapcsolatban, több diákszövetkezetnél is regisztrált tag voltam, szóval volt viszonyítási alapom. Azért szerettem Veletek dolgozni, mert mindig korrekt módon megkaptam a munkához szükséges infókat, a koordinátorok nagyon segítőkészek és közvetlenek voltak. Volt, hogy még térképet is nyomtattatok, ha egy új helyre kellett menni, vagy ha nem volt szerződésem egy munkára, de korán kellett kezdenem, bejöttetek nyitás előtt az irodába csak miattam, és ez azért nem volt szokványos (sajnos). A fizetéssel sem volt soha probléma, ahogy a papírmunka is mindig időben elkészült. És nem utolsósorban a munkák is igényesek voltak, nemcsak a szokásos pakolós-szórólapozós-telemarketinges vonal, hanem ki lehetett fogni tényleg érdekes (és jól fizető) munkákat is.
Szerk.: - Miben látod előnyét annak, ha diákként jól teljesítesz egy cégnél?
B.A.: - Amikor a DHL-nél kezdtem hosszabb távon dolgozni, kezdetben még abszolút nem gondoltam arra, hogy a későbbiekben állandó dolgozóként szeretném majd ott folytatni. Novemberben kezdtem a munkát, és épp belecsöppentem a szállítmányozó cégek leghajtósabb időszakába, a Karácsonyt megelőző időszakba. Egy másik diákkal felváltva végeztük a munkát, hamar be kellett tanulnom, ami egész jól sikerült, köszönhetően a rengeteg segítségnek, amit kaptam a DHL-es kollégáktól. Nagyon jó érzés volt, hogy nem diákként, hanem igazi munkatársként kezeltek, számítottak a munkámra és elismerték azt. Úgy gondolom, ha az ember komolyan veszi azt, amit csinál (még ha csak diákmunkás is, tehát gyakorlatilag nincs vesztenivalója és felelőssége), azt a munkaadók is észre fogják venni és értékelni fogják. Sosem tudhatja előre az ember, hogy mikor lesz szüksége a diákmunka alatt szerzett     tapasztalatokra, kapcsolatokra.
Szerk.: - Mikor vett át a DHL saját állományba, és mi volt ennek az menete (előzménye)?
B.A.: - A következő év tavaszán a váltótársam otthagyta ezt a munkát, én pedig     államvizsga előtt álltam, de akkor fogalmazódott meg bennem, hogy szívesen lennék
pályakezdőként a DHL alkalmazottja, holott nem ilyen irányú végzettséget szereztem, az ügyfélszolgálatra azonban nem volt szükség szakirányú diplomára. Nagyon megszerettem a munkát, amit végeztem, és a kollégáimmal is jó viszonyban voltam. A vezetőm szerencsére örömmel fogadta, hogy  folytatnám a munkát a suli befejezése után, így kerültem a DHL alkalmazásába.
Szerk.: - Milyen feladatokat végzel a cégnél?
B.A.: - Diákként az ügyfélszolgálaton egy ügyfelekkel kapcsolatot tartó, ún. mindenes pozíciót töltöttem be, én tartottam a kapcsolatot az ügyfelekkel, a futárokkal és az operációval. Miután teljes állásban kezdtem dolgozni, nemzetközi telefonos ügyintézőnek tanítottak be, de volt szerencsém egy különleges, sürgősségi szállítási megoldásokat kínáló rendszert is megismerni és egy hónapig önállóan intézni. Nemzetközi telefonos ügyintézőként sok plusz munkát kaptam még saját feladataimon túl is, köszönhetően annak, hogy diákként sok mindent intéztem, volt rutinom az ügyintézésben.
Szerk.: - Mennyire vagy elégedett a jelenlegi munkaköröddel, és milyen terveid vannak a cégnél?
B.A.: - 8 hónap telefonos ügyintézés után 2011. májusától szintén az ügyfélszolgálatra, de már a nyomonkövetési csoportba vettek át. Jelenleg is itt dolgozom, nagyon szeretem a munkámat, ami a csomagok nyomonkövetését, és más országok DHL-jeivel való kapcsolattartást jelenti. A munka sokkal változatosabb, érdekesebb számomra, mint a telefonos ügyfélszolgálat volt. Továbbra is maradnék a DHL-nél, hiszen bőven látok még kihívást a munkámban és jól érzem magam a cégnél.
Szerk.: - Mit tanácsolnál a diákoknak, mit kell tenniük azért, hogy hasonlóan szerencsés helyzetbe kerülhessenek, mint Te?
B.A.: - Úgy gondolom, hogy amennyiben bárki, aki diákként el tud helyezkedni egy olyan cégnél, ahol a diákévek után is szeretné folytatni a munkát, már diákként is tekintsen úgy a munkájára, mintha azt főállásban végezné. Legyen felelősségtudata és vállaljon el pluszmunkát is, amennyiben szükség van rá, ez a későbbiekben mindenképp jól jöhet, hiszen így több folyamatba is belelát. A kollégákkal való       kapcsolat is nagyon fontos, nem ciki segítséget kérni, főleg az elején, akár többször is. Ez még mindig jobb, mintha valamit rosszul csinálsz, és utánad kell "takarítani". Lesd el a munkahelyi szokásokat, és alkalmazkodj hozzájuk. Ha az ebédidő például nincs benne a munkaidőben, akkor bizony annyival többet kell bent maradni, akár kimentél ebédelni, akár nem. Ugyanígy a késés sem jó pont, még a diákoknak sem szívesen nézik el, hiszen számítanak a munkájukra, ezért az is fontos, hogy például a vizsgaidőszakban előre tervezzék meg, hogy mikor tudnak menni dolgozni és mikor nem, nagyon kellemetlen, ha egyik napról a másikra lemondják a munkát. Szerintem ezek mellett, plusz egy szorgalmas, érdeklődő és barátságos hozzáállás mellett mindenkinek lehet esélye a diákmunkát főállásban folytatni.

Berkes Anna - Customer Service Tracing Coordinator - DHL Express Hungary Ltd.

Szerk.: - Szeretnénk megkérdezni a munkaadói oldalt is. Mióta dolgoznak együtt az EU-DIÁKOK Iskolaszövetkezettel és mennyire elégedettek az Önöknél dolgozó diákokkal?
B.Á.: - 2008 októbere óta dolgozunk az EU-Diákok Iskolaszövetkezettel, és nagyon meg vagyunk elégedve azokkal az emberekkel, akiket eddig közvetítettek a DHL-hez. Az, hogy diákokat alkalmazunk, szerintem nem csak a cégünknek jó, hanem a diákoknak is nagyszerű lehetőség, hiszen olyan irodai munkatapasztalatot szereznek, ami a későbbiekben hasznukra válik. Nem csak a munka jellegére gondolok itt, hanem arra is, hogy megtapasztalják, milyen egy multinacionális cégnél dolgozni, mik az elvárások, mik a körülmények.  Amikor én főiskolás voltam, azt láttam, hogy az évfolyamtársaim hipermarketekbe mennek árut feltölteni, kekszet osztogatni, meg rózsát idős hölgyeknek az Operaház fantomja előadás után. Ezek a munkák szerintem nem modellezik azt az élethelyzetet, amire készülnek ezek az emberek. Szerintem sokkal jobb úgy elkezdeni a nagybetűs életet, hogy  már van irodai tapasztalata az embernek, ha (igaz) nem is abban a munkakörben, amelyet ő a diploma megszerzése után be fog tölteni.
Szerk.: - Volt olyan diák, akit átvettek saját állományba?
B.Á.: - Több diákot átvettünk már állományba, ami azt mutatja, hogy az EU-DIÁKOK-nál nagyon jó a kiválasztás, az előinterjúk, nagyon jók azok a diákok, akiket tud mozgósítani a Szövetkezet. Legutóbb Szabó Gábor Lászlót vettük át személyes ügyfélszolgálati ügyintéző pozícióba. A DHL-nél a megbízhatóság, a pontos munkavégzés a legfontosabb tényező, és bátran tudom mondani, hogy az EU-DIÁKOK-tól az esetek túlnyomó részében olyan embereket kapunk, akik nem csak tudnak, akarnak is dolgozni, ezért is tudtak átkerülni többen állományba.
Szerk.: - Berkes Anna hogyan vált főállású kollégává Önöknél? Mennyire elégedett a munkájával?
B.Á.: - Berkes Anna diákként került a központi ügyfélszolgálatra, ahol már az elején kiemelkedett a képességeivel, ezért a stratégiai tervezésben, híváselőrejelzében kapott szerepet, ezután került át a DHL nemzetközi ügyfélszolgálatára, immáron állandó kollégaként. Röpke egy év alatt kinőtte azt a pozíciót is, és most a nyomonkövetési csoport szakértőjeként dolgozik a cégnél. Anna teljesítménye és karrierje a DHL-nél a legjobb példája lehet annak, hogy diákként bekerülve a DHL Expresszhez, van út tovább is.
Szerk.: -  Ajánlaná más cégnek a diák munkaerő foglalkoztatását? Ha igen, milyen előnyét emelné ki?
B.Á.: - A diák munkaerő foglalkoztatását nem csak azért ajánlanám, mert nagy munkabírású, teljesíteni tudó és akaró embereket kap egy vállalat, hanem fiatalságot, frissességet és lendületet, és nekem személy szerint azért is a nőttek a szívemhez a diákok, mert kicsit behozzák a főiskolás-, egyetemista élet vidám hangulatát a hétköznapokba.

Balogh Ádám - Supervisor Customer Service Frontline and Express Centers - DHL

Cégcsoportunk tagjai

Bemutatkozik az euCSOPORT Munkaerő-kölcsönzés, munkaerő-közvetítés Weboldalkészítés, SEO Európai Uniós Foglalkoztatást Elősegítő Közhasznú Alapítvány Call-center Sofőrszolgálat

Közösség

Kapcsolat

H-1137 Budapest, Katona József u. 15.

06 1 225 1533

ugyfelszolgalat@eucsoport.hu

Nyitva tartás

Személyesen Telefonon
H 10:00 - 17:00 10:00 - 17:00
K - P 09:00 - 17:00 09:00 - 17:00
Szo - Vas - - - - Zárva - - - -